Jak zdominować reklamy facebooka, by zwiększyć sprzedaż i pozyskać leady?

jak zdominować reklamy facebooka

Jak zdominować reklamy facebooka, by zwiększyć sprzedaż i pozyskać leady? Jak nie popełniać blędów, które często popełniają początkujący reklamodawcy? Jak korzystać z narzędzi biznesowych Facebooka? Jeśli chcesz poznać odpowiedź na te pytania, to koniecznie przeczytaj poradnik, który dla ciebie przygotowałam. Przeczytanie go zajmie ci kilka minut, a korzyści będą przeogromne. Zaczynajmy!

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads jest to system reklamowy, dzięki któremu możesz wyświetlać treści reklamowe wybranej grupie odbiorców, są to reklamy wyświetlające się w obrębie strony na Facebooku, a także na Instagramie i Messengerze. Reklama to narzędzie za pomocą którego reklamodawcy przekazują swoje wiadomości klientom, aby nakłonić ich do zakupu reklamowanych przez siebie produktów lub usług. Reklama na Facebooku kierowana jest do użytkowników o podobnych gustach, wartościach czy zainteresowaniach i umieszczana jest w ich kanale aktualności i na osi czasu. Reklamodawca ma możliwość wyboru docelowej grupy demograficznej reklamy, dzięki temu ma większą kontrolę nad tym, kto widzi jego reklamę. Facebook jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania nowych klientów.

Dlaczego warto zainwestować w Reklamę Facebook Ads?

Facebook jest królem mediów społecznościowych. Ponad 2,4 miliarda użytkowników miesięcznie, z czego 1,59 miliarda korzysta z serwisu każdego dnia! W naszym kraju liczba kont przekroczyła już ponad 19 milionów! Takie liczby robią ogromne wrażenie. Facebook to świetne miejsce nie tylko dla firm, sklepów internetowych czy instytucji. Dzięki Facebookowi jesteś w stanie pozyskać nowych użytkowników, którzy będą śledzić Twojego bloga lub stronę internetową, a reklamy, które najczęściej się stosuje w tych przypadkach, to reklamowanie poszczególnych postów.

Jeśli miałabyś porównać kwotę, którą musiałabyś wydać na reklamy Google Adwords, Bing, reklamy natywne, banery reklamowe, billboardy lub reklamy prasowe, to jesteś w stanie zaoszczędzić dosłownie fortunę na Facebooku! Z kwoty, którą zaoszczędzisz, będziesz w stanie dotrzeć do większej ilości osób.

Posiadanie fanpage’a na Facebooku oraz jego promowanie przy pomocy Facebook Ads jest opłacalne dla każdego. Wszystko jednak zależy od tego, jaki cel chcesz osiągnąć. Płatna reklama na Facebooku może przynieść bardzo dobre efekty, jeśli odpowiednio dobierzesz grupę docelową i wykorzystasz odpowiednie narzędzia. Wszystkie działania w Facebook Ads masz udokumentowane, dzięki temu znasz liczbę reakcji, kliknięć, przejść na stronę i zasięg reklamy.

Kolejnym powodem skuteczności reklamy na Facebooku jest duża liczba użytkowników. Wszyscy Twoi potencjalni klienci są na Facebooku. Dzięki portalowi w zamian za opłatę możesz dotrzeć do około 19 mln użytkowników w Polsce. Bez względu na to czy szukasz ludzi w swojej lokalizacji czy na innym kontynencie, to bardzo łatwo zrobisz to na Facebooku.

Poznaj sposoby, by reklamy zaczęły działać…

Przestań uganiać się za klientami i spraw by przychodzili do ciebie sami w momencie, w którym będą potrzebowali Twojego produktu lub usługi. Daj się znaleźć! Jak sprawić by klienci sami znaleźli Twoją ofertę? Wartym zastosowania rozwiązaniem jest właśnie reklama na Facebooku. Od czego zatem zacząć tworzenie kampanii reklamowej? Po pierwsze:

Ustal główny cel kampani. Zanim zaczniesz z reklamami na Facebooku, musisz określić swoje cele.
Będziesz do nich dążyła i ustawisz swoje reklamy w taki sposób, aby osiągnąć sukces. Podstawowe cele reklamy to generowanie sprzedaży bezpośredniej, zwiększenie świadomości, przypomnienie o produkcie lub usłudze, budowanie wizerunku firmy. Możesz wybrać jeden z tych celów: świadomość marki, zasięg, ruch, zaangażowanie, instalacje aplikacji, wyświetlenia wideo, pozyskiwanie leadu, wiadomości,konwersje, sprzedaż katologowa,wizyty w sklepach.

Określ grupę odbiorców reklamy. Pamiętaj, że Twój produkt bądź usługa nie jest dla wszystkich. Wybiesz swoją grupe docelową. Mozesz dostosowywać reklamy do ludzi na podstawie ich lokalizacji, języka, wykształcenia, pracy, hobby, płci, preferencji podróży itd. Odpowiedz na pytania: Komu chcesz sprzedawać? Komu się najbardziej opłaca zaprezentować reklamę?
Jaki produkt chcesz rozwinąć bardziej i do kogo chcesz trafić ze swoim produktem (czyj problem możesz rozwiązać). Czy są to w większości kobiety, czy mężczyźni? Osoby prywatne, a może firmy? itd

Ustal czas trwania reklamy Określ, gdzie chcesz wyświetlać swoją reklamę. Wybierz miejsce, gdzie ma być emitowana: Facebook, Instagram, Messenger. Samodzielnie decydujesz o tym, jak długo ma trwać dana kampania i w jakim momencie ją wyłączyć.

Określ budżet jaki chcesz przeznaczyć na reklamę. Ustal kwotę, którą chcesz wydać na zestaw reklam lub kampanię w całym okresie jej emisji. Limity gwarantują, że nie wydasz na reklamę więcej, niż chcesz. Możesz wstrzymać budżet w każdej chwili lub testowo wpłacić określoną kwotę i sprawdzić, czy okaże się ona zadowalająca na start. Z czasem możesz stopniowo zwiększać budżet. Istnieje wiele technik, które możesz wykorzystać do obniżenia całkowitych wydatków na reklamę. Niektóre z porad mogą być przydatne dla Ciebie, a niektóre nie. Jednak jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, czy którakolwiek z tych wskazówek pomoże Ci z obniżeniem budżetu jest wypróbowanie ich. Więcej wskazówek na ten temat w kompleksowym przewodniku po Facebook Ads.

Pamiętaj o czytelnej i spójnej grafice. Na grafice musi być wyraźnie widać, co chcesz konkretnie przekazać i sprzedać odbiorcom. Nie zamieszczaj zbyt dużo treści tekstowej, ani elementów, które odciągają uwagę od głównego przekazu. Warto postawić na prostotę, przejrzystość i minimalizm. Informacje tekstowe powinny być krótkie i chwytliwe. Odbiorca reklamy, już po jednej sekundzie patrzenia na grafikę reklamową powinien wiedzieć, co chcesz przekazać i czego dotyczy Twoja oferta. Postaw na grafiki personalizowane, a nie uniwersalne.

Bąź wytrwała i postaraj się dobrze zrozumieć system reklamowy. Jesli nie widzisz efektów swoich reklam, tzn że nie zrozumiałaś dobrze systemu. Przeważnie odbiorcy reklam nie od razu kupują produkt lub usługę po obejrzeniu pierwszej reklamy. Reklama musi im się zapisać w świadomości, stać się dla nich rozpoznawalna. Badania wykazują, że potrzebujemy zobaczyć coś minimum 8 do 25 razy, by w ogóle się tym zainteresować, zapamiętać ofertę i zechcieć z niej skorzystać.

Jak skutecznie wdrożyć reklamy? Przede wszystkim nie używaj przycisku „promuj post”, tylko zacznij wykorzystywać Managera Reklam na Facebooku. Zastanów się, jaki produkt lub usługę możesz zaoferować konkretnym osobom, oraz jakie ich problemy chcesz rozwiązać swoją ofertą. Wiesz już, jak wygląda Twój potencjalny klient, więc czas przyciągnąć jego uwagę! Aby kampania była skuteczna, musisz przygotować naprawdę świetną i wyróżniającą się w tłumie reklam grafikę! Pamiętaj, aby unikać długich tekstów na zdjęciu!

Zdominuj reklamy facebooka- Czego dowiesz się z ebooka?

Jeśli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób używać Centrum Biznesowego Facebooka, to z pomocą przychodzi ebook „Jak Zdominować Reklamy Facebooka”. Z poradnika dowiesz się: co to są posty promowane i jak promować posty na FB, dowiesz sie jak posługiwać się systemem reklamowym facebooka, jakie są kluczowe różnice między postami promowanymi, a reklamami, poznasz 5 typów niestandardowej widowni, które możesz utworzyć na FB, dowiesz się jak używać marketingu retargetowanego, przeczytasz też o tym jak stworzyć główny lejek przechwytujący, co to jest spilt testing oraz będziesz mieć dostęp do wielu innych informacji na temat reklam Facebooka.

Po przeczytaniu ebooka „Jak Zdominować Reklamy Facebooka” i zastosowaniu zawartych w nim wskazówek, zwiększysz sprzedaż w swoim sklepie, zbudujesz swój wizerunek , nawiążesz interakcje z klientami, zdobędziesz leady i sprawisz, by reklamy trafiały do właściwych osób. Ebook to świetne narzędzie na początek, żeby wejść w ten świat reklam i nauczyć się systemu reklamowego.

Podsumowanie

Chcesz rozwinąć zaangażowaną społeczność Twojej marki, przez co wzrosną Twoje zasięgi? Chcesz zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki w Social Media tak, aby przyciągała uwagę treściami oraz opiniami? Zależy Ci na większym ruchu na Twojej stronie www? Dzięki reklamie, marketingu i działaniom na Facebooku możesz to wszystko osiągnąć i wyróżnić się na tle konkurencji. Pozyskać nowych klientów i wykreować wizerunek, który obecnie odgrywa ważną rolę w biznesie. Skorzystaj z ebooka ” Jak Zdominować Reklamy Facebooka”, który pomoże Ci postawić pierwsze kroki w świecie reklam.

Mam nadzieję, że tym wpisem zachęciłam Cię odrobinę do zastanowienia się nad reklamowaniem swojej firmy lub fanpage na Facebooku 🙂

Jakie jest Twoje podejście do reklamowania się w Social Mediach? Tworzyłaś już reklamy tego typu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *