kilogramy
Strona główna,  Zdrowy styl życia

Jak stracić zbędne kilogramy ?

Gusta bywają różne – jedni lubią sylwetki bardzo szczupłe, inni wolą obfite kształty. Jednak niezależnie od upodobań trzeba przyjąć do wiadomości fakt, że zbędne kilogramy nie dodają nam urody. Nie znam nikogo, kto nie chciałby być szczupły. Większość kobiet marzy o sylwetce modelki. Ale też większość z nas ma trudności z osiągnięciem i utrzymaniem prawidłowej masy ciała, nie wspominając już o sylwetce modelki. Masz zbędne kilogramy? By się ich pozbyć najważniejsze jest racjonalne żywienie, zwiększenie aktywności ruchowej i pozytywne nastawienie.

Przede wszystkim nie objadaj się

Objadanie się to epidemia naszych czasów. Wiele osób traktuje jedzenie jako lekarstwo na rozładowanie stresu, osobistych frustracji, ucieczkę od problemów czy sposób na nudę. Jedzenie przestało po prostu zaspokajać głód i stało się naszą nagrodą, pocieszeniem, lekiem lub obsesją. Większość ludzi może schudnąć, jeżeli tylko zechce. Może pozbyć się wałeczków tłuszczu na brzuchu, pośladkach i udach. Wymaga to jednak wiele poświęcenia, pracy nad sobą i swoimi nawykami żywieniowymi. Gdy pojawia się nadwaga lub otyłość, po prostu powiedz stop wiecznemu objadaniu się i walcz o swoje zdrowie! Przecież nie ma nic cenniejszego niż Twoje zdrowie!

Niewłaściwe odżywianie

Codzienne decyzje – to one wpływają na nasze tycie i na to, że nie możemy schudnąć. Coraz częściej możemy zaobserwować zjawisko nadmiernego jedzenia. Jemy szkodliwe, za ciężkie, nieadekwatne do naszych potrzeb i jednocześnie zbyt ubogie w mikroelementy pożywienie. Większość ludzi je więcej niż tego potrzebuje.
Współczesny człowiek, pochłonięty pracą, nie ma czasu na zakupy i gotowanie więc sięga po wysoko przetworzone produkty, głównie fastfoody, objada się ciastkami, pije słodkie i wysokokaloryczne napoje.

Czy zastanawiałaś się jaka jest różnica  pomiędzy jedzeniem a odżywianiem się? Możemy jeść wszystko, ale czy wtedy możemy mówić o odżywianiu się? Jeżeli na talerzu nie znajdziemy produktów wartościowych to zaspokoimy tylko nasz głód, ale nie zaspokoimy potrzeb naszego organizmu.

Przykład: Jeżeli w ciągu dnia zjesz 10 pączków to najesz się? – Pewnie tak. Czy będziesz mieć energię? – Pewnie tak.
A czy odżywisz się? Nie
Taka jest właśnie różnica miedzy jedzeniem, a odżywianiem się.
Jeśli jemy pożywienie małowartościowe- jemy dużo. Kiedy jemy pożywienie bogate w wartości odżywcze – jemy mniej. Kiedy jemy mniej nie tyjemy. A dlaczego tyjemy?
Tyjemy, kiedy jemy by zaspokoić tzw głód toksyczny.
Głód toksyczny to coś co odczuwamy zanim skończy się proces trawienia i żołądek stanie się pusty. Nasz żołądek jest pełny, a my nadal czujemy się głodni – Kto z was odczuwał taki głód?

Organizm potrzebuje wartości odżywczych, a gdy ich nie otrzymuje sygnalizuje głód, odczuwamy wtedy głód mimo iż żołądek jest pełny. Jeżeli zaczniemy jeść zanim nasz żołądek stanie się pusty to na 100% przytyjemy.
Jeśli zmienimy pożywienie na wartościowe objawy głodu toksycznego zginą, wtedy organizm zacznie sygnalizować prawdziwy głód tzn będziemy czuli głód dopiero wtedy, kiedy żołądek będzie pusty.
Zastanów się ile odżywczych składników dostarczasz do swojego organizmu z tym co jesz?

Przygotuj się na pojawienie się uczucia głodu.

Warto zawsze mieć pod ręką coś do zjedzenia, coś, co jest mało kaloryczne i wypełnia żołądek. Mogą to być np. Batony Hi5! Zjedzenie takiego batonika pozwoli zaspokoić głód, dostarczy mało kalorii, a dodatkowo uzupełni witaminy i mineralny. Uczucie głodu powinno stopniowo zanikać w miarę przyzwyczajania organizmu do mniejszych porcji jedzenia.

Bez sportu ani rusz!

Postaw na ruch, a odchudzanie przyniesie oczekiwane efekty. W odchudzaniu niezbędne są ćwiczenia fizyczne, które wspomagają, a później pomagają w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. Udowodniono, że 20–30 minut ćwiczeń dziennie pomaga w odchudzaniu
i utrzymaniu zdrowia. Ćwiczenia w połączeniu z dietą zmuszą nasz organizm do wydatkowania energii i znaczenie pomogą w spalaniu tłuszczu i zrzuceniu kilku kilogramów.

Czy odchudzanie jest skuteczne?

Co zrobić jeśli już dorobiliśmy się zbędnych kilogramów? Hmmm… jedyną rozsądną decyzją wydaje się odchudzanie. Łatwo radzić, trudniej zrobić. Trzeba jasno powiedzieć, że dieta – cud , pozwalająca schudnąć szybko i bez wysiłku, po po prostu nie istnieje. Zasada racjonalnej diety odchudzającej jest prosta – jedzenie powinno dostarczać człowiekowi mniej energii, niż potrzebuje organizm, wtedy brakujących kalorii dostarczy spalanie zmagazynowanego tłuszczu. I tak do czasu, aż waga wróci do normy. Jeśli jednak komuś się wydaje, że zaraz potem będzie można jeść jak dawniej, to szkoda wysiłku na odchudzanie. Utrzymanie szczupłej sylwetki zapewni trwała zmiana sposobu odżywiania.

Zioła na odchudzanie

Stosowane podczas odchudzania zioła bardzo dobrze działają na organizm ludzki, między innymi dzięki wzmacnianiu układu odpornościowego, oraz ochroną przed wolnymi rodnikami. Zioła zawierają naturalne antyoksydanty – witaminy, sole mineralne oraz flawonoidy. Niektórzy wybierają je świadomie jako dopełnienie kuracji, która prowadzi do redukcji wagi, inni traktują je jako magiczne pigułki, które spalą nagromadzony tłuszcz bez dodatkowych wyrzeczeń. Jednak zapamiętaj, że bez zbilansowanego, zdrowego odżywiania się i ruchu nie osiągniesz wymarzonego efektu. Jeśli chodzi o zioła na odchudzanie to warto zwrócić uwagę na suplement diety ProSlimer DuoLife . Jednak stosuj go jedynie wspomagająco. Jeżeli stronisz od ruchu i nie zamierzasz wprowadzić go do swojej codziennej aktywności to przyjmowanie tego suplementu mija się z celem.

Suplement diety ProSlimer®, dzięki swej innowacyjnej formule oraz bogatemu składowi, pozwala na skuteczną walkę z nadwagą. Pobudza procesy metaboliczne, sprzyja redukcji tkanki tłuszczowej oraz regulacji gospodarki wodnej organizmu. Ponadto pomaga utrzymać odpowiedni poziom cholesterolu oraz wspomaga procesy trawienne. Wspomaga redukcję wagi, a następnie utrzymanie jej na prawidłowym poziomie, jednocześnie doposażając organizm w witaminy i minerały konieczne do jego prawidłowego funkcjonowania.
Pamiętaj, że suplementy powinny być częścią składową zmiany codziennych nawyków, a nie środkiem, na którym opierasz proces odchudzania.

Jak się zdrowo odchudzać?

Wyznacz sobie cele możliwe do osiągnięcia i nagradzaj się jeśli je rzeczywiście osiągniesz. Małe, krótkoterminowe cele są łatwiejsze do osiągnięcia niż wielkie. Co zatem robić?

Spisuj, co zjadasz. Zapisuj przynajmniej przez trzy kolejne dni, co i jak dużo, kiedy i z kim jesz. Informacje te pomogą ci uświadomić sobie , jakie masz nawyki żywieniowe.

Wyznacz cel. Zdrowa jest stała utrata nie więcej niż 1 kg na tydzień. Szybsze tempo utraty masy ciała często oznacza, że traci się raczej tkankę mięśniową, a nie tłuszczową.

Połącz dietę ze zwiększoną aktywnością fizyczną, np. codziennie spaceruj przez 30 min. Skonsultuj się z lekarzem, zanim zaczniesz uprawiać nową formę wysiłku fizycznego.

Nie jedz wysoko przetworzonych sztucznych pokarmów. Włącz do swojej diety pokarmy nieprzetworzone, takie jak brązowy ryż, chleb pełnoziarnisty, świeże owoce i warzywa.

Nie poddawaj się. Powolna, ale stała utrata masy ciała jest dla ciebie lepsza niż szybkie schudnięcie. Masz większą szansę, by znów nie utyć.

Daj sobie czas…

Proces kontroli wagi nie jest łatwy. Wymaga cierpliwości, wytrwałości i umiejętności radzenia sobie z tą sytuacją. Cierpliwość to podstawa skutecznego odchudzania. Przecież nasza nadwaga nie powstała w ciągu kilku dni i w takim czasie też się jej nie pozbędziemy. Zwyczaje żywieniowe kształtują się latami, ich zmiana musi więc być także procesem powolnym. Niekorzystne jest więc wprowadzanie radykalnych zmian w sposobie odżywiania. Trzeba umożliwić organizmowi przystosowanie się do wszystkiego, co nowe. Im szybciej chcemy przeprowadzić zmiany, im bardziej są one radykalne, tym w większym stopniu organizm będzie się buntował i tym większe niebezpieczeństwo powrotu do starych nawyków. Pamiętaj by zadbać o utratę masy ciała w zdrowym i bezpiecznym dla Twojego organizmu tempie.

4 komentarze

  • Grażyna

    Dziękuję za cudowny wpis. Niby to wszystko się wie, ale fajne się czyta takie rzetelne informacje. Ja zmagam się z otyłością, którą nabyłam zupełnie przez przypadek. To znaczy, nie mam genetycznej skłonności do tycia ale złamałam rok temu nogę i nagle leki albo leżenie spowodowało, że moja waga nagle poszła do góry. Wiem, że jestem w stanie to przezwyciężyć.

  • Zuzanna

    Na utrzymanie szczupłej sylwetki i zapewnienie swojemu organizmowi wszystkich potrzebnych składników najlepsze jest Novel Food i jego nieodłączny element YARROWIA LIPOLYTICA. Warto się zainteresować;-)

  • Magda

    Bardzo przydatny wpis 🙂 U mnie: racjonalny plan żywienia, aktywność fizyczna to główne punkty, na które postawiłam w procesie odchudzania. Dodałam do tego picie 2 litrów wody dziennie oraz kilka filiżanek herbaty zielonej i czerwonej w postaci sypanej od Blueberry Roasters. Do tej pory schudłam już parę kilogramów, jednak walczę dalej. Najlepsze w tym wszystkim jest to, jak bardzo poprawiło się moje samopoczucie, kiedy zmodyfikowałam swój styl życia 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *