Blog, komputer copywriting
Praca zdalna,  Strona główna

Blog – stwórz swoje miejsce w sieci

Blog stanowi jeden z rodzajów strony internetowej i jest dobrym narzędziem komunikacji np. z klientami. Zawiera wpisy i aktualne treści, które poruszają najróżniejszą tematykę, mogą to być osobiste przemyślenia autora, doświadczenia, umiejętności, uwagi czy komentarze, które umożliwiają blogerowi przedstawienie swojego światopoglądu, myśli oraz uczuć. Prowadząc bloga możesz też wpłynąć na ludzi, np. na ich myśli, decyzje, zakupy, a może i nawet na ich plany życiowe.

Myślisz o założeniu bloga, ale nie wiesz czy to coś dla ciebie? Chciałabyś wyrazić swoje myśli, podzielić się z innymi użytkownikami swoimi spostrzeżeniami na dany temat i stworzyć własną przestrzeń w internecie? A może prowadzisz firmę i chciałabyś założyć bloga firmowego? Gdybym miała wybrać najskuteczniejszy sposób na promowanie się w sieci, to bez wahania poleciłabym założenie bloga. Dlaczego? Tego dowiesz się w tym wpisie.

Powody, dla których powinnaś zainteresować się blogowaniem.

Blog może realizować przeróżne cele. Może być świetnym sposobem na spędzanie wolnego czasu, na dzielenie się swoją pasją lub hobby, ale może również pomóc w prowadzeniu biznesu i być szansą na dodatkowy zarobek. Własny blog firmowy to jedno ze skuteczniejszych narzędzi promocji. Warto go prowadzić. Dlaczego?

Za pomocą bloga możesz kreować swój wizerunek i pokazać się jako ekspert w danym temacie. Możesz dzielić się wiedzą i doświadczeniem, możesz udzielać porad i rozwiązywać konkretne problemy swoich klientów. W ten sposób budujesz zaufanie, a czytelnicy zaczną postrzegać Ciebie jako specjalistę w danej dziedzinie. Staniesz się dla nich wiarygodnym źródłem specjalistycznej wiedzy.

Możesz tworzyć społeczność zainteresowaną Twoją osobą, marką lub tematem. Blog to miejsce, które łączy potencjalnego lub obecnego klienta z marką. Wiele osób zanim podejmie decyzję o zakupie szuka w internecie informacji na temat danego produktu. Twój wpis może być takim źródłem informacji, może rozwiać wątpliwości klienta i przekonać go do skorzystania z oferty produktowej. Blog to świetne narzędzie do zbudowania wokół siebie aktywnej społeczności, która będzie regularnie czytać Twoje artykuły, która będzie się udzielać na blogu, pisać komentarze lub linkować do Twoich treści. Dodatkowo budujesz relacje z klientami. Poznajesz ich oczekiwania, potrzeby lub uwagi.

Poprzez blog możesz promować swoje produkty lub usługi. Z czasem, gdy Twój blog zyska na popularności, możesz np. założyć sklep internetowy, wystarczy, że dostarczysz swoim czytelnikom produkty lub usługi, które są im potrzebne i będą z ich jakości naprawdę zadowoleni.

Dzięki blogowaniu uczysz się planowania i systematyczności.
Prowadź bloga w sposób przemyślany, ważna tu jest regularność publikacji wpisów (wiem czasem zdarza się brak weny lub trudno wygospodarować na to czas). Warto więc pomysleć o planowaniu, a dokładniej napisać wpisy wcześniej i opublikować je w wyznaczonym terminie. Znajdź swoją tematykę, zastanów się nad stylem, wyróżnij się. Bez dobrego planu szybko skończą Ci się pomysły i motywacja, a potem skończy się Twoje blogowanie.

Blogowanie to również sposób na zarabianie pieniędzy. Możesz sobie wyobrazić, że dostajesz pieniądze za prowadzenie bloga, za to, że piszesz, myślisz i rozmawiasz o tym co kochasz? Możesz pracować w domu, w kawiarni, możesz podróżować po innych krajach i pracować w podróży. Nikt nie każe ci wstawać rano i stawić się o godzinie siódmej w biurze na drugim końcu miasta. Poprzez odpowiedno prowadzony blog i utrzymywanie dobrych relacji z czytelnikami jesteś w stanie wygenerować dodatkowy dochód. Jest wiele sposobów np. kursy online, książka, konsultacje, warsztaty, współpraca z firmami, recenzje produktów, własny sklep lub programy partnerskie. Sposobów monetyzacji bloga jest sporo, możesz wybrać taki, który będzie najbardziej odpowiedni dla Ciebie. Więcej o zarabianiu na blogu napiszę w następnym wpisie.

Budowanie dobrego portfolio. Chcesz zaprezentować światu swoje prace i zdobyć nowych klientów? Niezależnie od tego czy zajmujesz się fotografia, fryzjerstwem, grafiką czy copywritingiem powinnaś zadbać o przygotowanie portfolio. Blog będzie świadectwem, że znasz się na tym co robisz. Z pewnością chętnie zajrzą do tej zakładki osoby, które chcą zacząć z Tobą współpracować.

Blog Twoje własne miejsce w sieci

Czy lepiej prowadzić niezależnego bloga, czy też po prostu założyć fanpage na Facebooku? Faceebook daje duże możliwości i narzędzia do promocji jednak ma to swoją cenę. Fanpage nigdy nie będzie Twoją własnością i w każdej chwili może zniknąć tak samo szybko jak powstał. Możesz stracić wtedy kontakt ze społecznością, którą zbudowałaś na fanpagu oraz utracić wszelkie publikowane materiały. Własny blog to niezależność, stabilność i Twoje prywatne miejsce w sieci.

Podsumowanie

Myślę, że po przeczytaniu powyższego tekstu wiesz już dlaczego warto założyć bloga. Blogowanie może stać się dla Ciebie pasją, sposobem promocji lub metodą na dodatkowy zarobek. Jeśli będziesz publikować regularnie, zadbasz o promocję swojego bloga i będziesz tworzyć angażujące treści, to masz duże szanse na odniesienie sukcesu. Dlatego nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko zacząć przygodę z blogowaniem. Nie czekaj i zacznij pisać już dzisiaj! W pisaniu dobrze sprawdza się teoria Malcolma Gladwella o 10 tysiącach godzin. Jeśli szlifujesz jakąś umiejętność (copywriting) przez 10 tysięcy godzin, to po tym czasie możesz pisać lepiej, bo trening czyni mistrza. Swojego bloga możesz sama stworzyć w Kreatorze Webwave.

Jeśli prowadzisz już bloga i z jakiegoś powodu wolisz to zadanie powierzyć komuś innemu, to znajdujesz się pod właściwym adresem. Skontaktuj się ze mną i sprawdź, jak mogę Ci pomóc.


Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *